Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu oraz tworzenia statystyk oglądalności.
Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie
i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki cookie.
Ok, rozumiem

e-Składka – proste płatności do ZUS
Od 1 stycznia 2018 r. zmienią się zasady rozliczeń z ZUS. Począwszy od styczna 2018 roku swoje zobowiązania przedsiębiorcy będą wpłacać na jeden indywidualny numer rachunku składkowego (NRS). Jednocześnie nie będą aktywne dotychczasowe numery rachunków.
Informację o numerze tego rachunku płatnik składek otrzyma listem poleconym z ZUS w czwartym kwartale 2017 r. List trafi do płatnika, tylko wtedy, gdy jego aktualny adres został zgłoszony do ZUS (ewentualną zmianę adresu należy zgłosić jak najszybciej).
Ważne!
Jeśli do końca grudnia 2017 r. płatnik nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego, albo ją zagubi powinien zgłosić się do ZUS względnie skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).
Numer NRS można również sprawdzić na stronie ZUS korzystając z wyszukiwarki NRS. Wystarczy wpisać dane identyfikacyjne tj. numer NIP, REGON lub PESEL.
Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres, którego dotyczą, należy wpłacać na jeden indywidulany numer rachunku składkowego. Wpłaty na stare numery rachunków, albo jakiekolwiek inny nie będą rejestrowane.
Szybciej i taniej
W 2018 r. płatnik jednym przelewem opłaci składki na:
Więcej informacji o e-Składce znajduje się na stronie www.zus.pl/eskladka
Informację o numerze tego rachunku płatnik składek otrzyma listem poleconym z ZUS w czwartym kwartale 2017 r. List trafi do płatnika, tylko wtedy, gdy jego aktualny adres został zgłoszony do ZUS (ewentualną zmianę adresu należy zgłosić jak najszybciej).
Ważne!
Jeśli do końca grudnia 2017 r. płatnik nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego, albo ją zagubi powinien zgłosić się do ZUS względnie skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).
Numer NRS można również sprawdzić na stronie ZUS korzystając z wyszukiwarki NRS. Wystarczy wpisać dane identyfikacyjne tj. numer NIP, REGON lub PESEL.
Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres, którego dotyczą, należy wpłacać na jeden indywidulany numer rachunku składkowego. Wpłaty na stare numery rachunków, albo jakiekolwiek inny nie będą rejestrowane.
Szybciej i taniej
W 2018 r. płatnik jednym przelewem opłaci składki na:
- ubezpieczenia społeczne: emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe,
- ubezpieczenie zdrowotne,
- Fundusz Pracy,
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
- Fundusz Emerytur Pomostowych.
Więcej informacji o e-Składce znajduje się na stronie www.zus.pl/eskladka
